Op het Kerkelijk Bureau worden de ledenadministratie en de financiële administratie van
de Hervormde Gemeente Hierden bijgehouden.
Waar kunt u het Kerkelijk Bureau vinden?
Het Kerkelijk Bureau is gevestigd in Het Koetshuis.
(achter de Dorpskerk). De openingstijden zijn dinsdag en donderdag van 9.00 uur tot 16.30 uur.
Adresgegevens:
Zuiderzeestraatweg 149
3849 AD Hierden
tel. 452027 bgg 453101
Contact opnemen kan ook via het contactformulier. Kiest u dan in het keuzemenu voor ‘Kerkelijke Bureau’.
Ledenadministratie
De ledenadministratie is de basis voor diverse (bezorg)lijsten zoals bijvoorbeeld Hervormd Hierden, verjaringsfonds, catechese e.d. Daarnaast is de afdracht van de solidariteitskas aan de PKN gebaseerd op het aantal lidmaten dat ingeschreven staat.
Om de ledenadministratie up-to-date te houden is opgave van belangrijke wijzigingen onmisbaar. Omdat niet alle benodigde gegevens via de burgerlijke overheid worden verkregen, is het van belang dat u zelf bij verhuizing, geboorte, huwelijk, overlijden etc. contact opneemt met het kerkelijk bureau (het liefst schriftelijk of via het contactformulier, kiest u dan in het keuzemenu ‘‘Kerkelijk bureau’).
Financiële administratie
Voor de diverse financiële acties, zoals bijvoorbeeld de ‘Actie Kerkbalans’, worden de looplijsten, etiketten en eventueel acceptgiro’s klaargemaakt. De toezeggingen van onder andere Kerkbalans worden geboekt en incasso’s worden uitgevoerd.
Op het kerkelijk bureau wordt ook de financiële administratie van het college van kerkrentmeesters bijgehouden. Dit houdt in dat alle inkomsten worden geboekt en dat de salarissen, de gastpredikanten en alle rekeningen die binnenkomen betaald en geboekt worden. Alle inkomsten en uitgaven kunt u terugvinden in de jaarrekening.
Tot slot
Naast bovengenoemde werkzaamheden kunt u bij ons ook terecht voor bijvoorbeeld:
In-, uit- en overschrijvingen.
Aanvraag attestatie/doopbewijs.
Doorgeven van diverse wijzigingen, zoals bijvoorbeeld uw bankrekeningnummer.