• Dorpskerk

Welkom bij de Hervormde Gemeente Hierden

Alle dagen van de week zijn er activiteiten.
    Op zondag komen wij samen om God te loven, te prijzen en te luisteren naar Zijn stem.
Laden Agenda

« Alle Agenda

• Dit agenda is voorbij.

Ds. M. van Leeuwen Diaconale zondag

15 november 2020 | 09:30

Deze zondag willen wij stil staan bij de diaconale taak van de gemeente. Dit jaar vragen wij uw speciale aandacht voor Tear (www.tear.nl) . Deze organisatie helpt kerken om samen met hun dorp of wijk initiatieven te ontplooien tegen armoede en hulp te verlenen bij rampen en conflicten. De organisatie richt zich op de allerarmsten, zonder onderscheid te maken naar etnische afkomst, religie, geslacht of politieke overtuiging.

In Nederland dagen zij mensen uit om na te denken over hun levensstijl en de gevolgen daarvan voor de armen. Tevens verbinden zij kerken in Nederland met kerken overzee om een wederzijds proces van leren en bemoedigen te stimuleren.

Als diaconie hebben wij besloten de opbrengst van de collecte van deze zondag voor het Tear project ‘ Veilig drinkwater’ te bestemmen.

Voor de dienst zullen wij een kort filmpje https://youtu.be/UZXIRhMlq_o laten zien over Tear. In de morgendienst zal Harry van Wieren, namens Tear, een korte presentatie geven. Vanwege de corona maatregelen is het dit jaar helaas niet mogelijk om elkaar na de dienst in de kerk te ontmoeten.

Uw diaconie.

Datum: